onsdag 14 juni 2017

Yrvaket ser jag mig omkring

Yrvaket ja. Tittar på mitt skrivbord och vet att jag nu gått igenom nåt intensivt. Det ligger anteckningböcker, papperslappar och utprintat manus med kommentarer i utspritt på bordet och liksom på nåt vis verkligen breder ut sig.

Och nu är jag klar? Ja, det är jag för den här omgången, det blir fler. Jag låter handen ännu hägra över skickandet. Väntar på att vi ska enas om titel till exempel. För den som följt med detta vet att jag sökt namn på det här projektet länge. Ibland har jag trott att jag haft det. Och ett tag lät jag ett namn förleda mig, för det var lite kul. Men det hörde förstås inte hemma på just den här texten. Nu däremot, jag har två förslag, jag vet vilket jag föredrar men jag kan också tänka mig det andra.

Så jag tittar upp, yrvaket, utkommen ur skrivkoman. Och idag ska jag typ städa skrivbordet och gå ut i solskenet för att behöver skaka av mig. Jädrans tur att det plockat fram solen.

Inga kommentarer: