måndag 12 juni 2017

Om en liten vecka eller så

Lite kvar. Sen är jag igenom igen! Den här veckan tror jag. Möjligen ännu nån dag nästa vecka för som det ju alltid är, vissa saker tar mer tid än man tänkt sig.

I alla fall, det här med midsommar deadline känns bra, det klarar jag.

Det jag däremot funderar på är hur det blir, alltså mina ändringar, ja, det känns att det blir bättre, att det vinner på de där förändringarna jag gör och ändå tänker jag att det är så nära inpå, så nyligen skrivet att det är svårt att se klart. Ja det blir bättre, och är det helt rätt? Nej, jag tvivlar inte, det är inte det. Bara en sån där minimal tanke som biter sig fast och gnager. Jag ska inte ens lyssna. Fast jag hör och det är väl för att jag ändå alltid tvivlar. På nåt vis.

Att hybris lägger sig alltid. Det vet man ju.

Inga kommentarer: